Sunday, November 21

knape seorg wanita memerlukan lelaki???

soal ni sgt menarik aku perdebtkn smlm...smpai xseda sejam kmi berckp psl mnde tu...nmpk simple je soaln tu...tp seorg yg punye perasaan je thu ape yg die sedng rase....Allah dah ciptakan wanita untuk lelaki dan lelaki untuk wanita tu..mereke akan melengkapi antara stu sme len kan...bak kate pepatah..CINTA itu ANUGERAH..ia xakan dtg dengn paksaan...klu hati aku ckp xsuke so jgn pkse aku untuk suke.....mmg benar la cinta bukan paksaan...cinta sesame manusia..kat kwn2...kt fmily...yg penting cinta kat ALLAH.........

CINTA tidak dtg dipakse2...cinta akan dtg wktu kite perluknnye...jika kita mahukan ia menjadi air boleh jadi ia dtg mcm api...walhal ANGIN seklipon..............seseorg wanita tu akn terime org yg die cinta tu walau ape pon kekurngn die...ingt tu!!!bg seorg wanita, seorng lelaki yg baik akan didatangkn kepada kte jugak...lelaki bek tu xturun dr lgit,xsmestinye seseorg yg berketayap,berjanggut..pak haji  atau harta yg berlambak2....seorg laki yg baik bg wanita adalh seorg yg wanita itu mahu menemani die smpai akhir hayat...boleh membimbing...bole menegur...menerima kekurangn..tu yg penting...ciri2 tu adalah baik bg wanita mcm aku ni....SEORANG LELAKI YG BAIK ADALAH UNTUK WANITA YG BAIK......aku xpernah nk mintk yg lebih dr bek tu...taw........dlm erti kate len...kehadirn lelki tu seolah2 manusia kudung yg dibg sblh kakinya...itu adalah ciri2 menyempurnakn bg wanita......



kite sendiri hadir atas dasar cinta mak abah kite kan....mmg kuase ALLAH maha besar menciptkn perasaan cinta tu...kite wanita diciptakan drp lengkungn rusuk kiri lelaki....tidk terlalu gagah sehingga megenepi kudrat lelki tu..dn x terlalu lemah smpai jatuh ke bumi....seorng wanita menjadi lebih kuat dngn kehadiran lelki yg die cinta itu....mmg dasarnye org laki susa nk phm seorng wanita tu wlau sebnyak mne pon ksih syg laki tu.......wanita ni subjektif sikap mereka...lebih suka difahami scr halus drp memberi thu ape yg ingin lelaki itu fahami....jd seorg lelki yg syg wanita itu cubelah memhami tiap gerk geri wanita tersbut..mereke xakn bg tahu anda pe yg mereka mhukan......

menarik ke ckp pasl mende ni...post ni agak serius kn...tp inilah ape yg wanita mcm aku rase....perasaan cinta xakn wujud dngn pksaan...tolongla jgn pertikaikan ape yg sdg aku rase skunk...harap hidup kite lepas ni lebih elok n better lepas ni....aku mmg nk seseorg yg suke MEMBEBEL tu.......selalu nsihat aku k....mmg btol..aku perlu deberi ajaran sikit...kuwa3....klu die rase die xcukup bek...aku ni pon xle bek...tp kite sme2 bekkan diri msing2 ye..........caiyok3...bnyk lagi cbarn pas ni....jgn putus asa..........

okeh...dah lebih limit mase tuk menulis....cau...<3<3

No comments:

Post a Comment