Tuesday, February 15

......SEkeJap je SUme TU......

Allah SWT menilai kecantikan jiwa, bukan kecantikan wajah. Kitalah yang mengukir kecantikan jiwa, sedangkan kecantikan rupa, Tuhan yang mencipta.

ohoi...........


sentapjantungmaknak......

aku pelik la ngn manusia yg perasan ni...jujurnye mmg aku ngaku la gak aku ni pon perasan gk tp kn xde la nk expose kt sume org yg aku dipandang dengan pandangan yg pelik hari ni.......

papelah sbb ade org ckp

'perasan adelah hak milik setiap insan'

hahahhaha

aku nak share 1 cite nim...

Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis itu berdiri betul betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata,

“Terima kasih, saya lebih suka berdiri”.


Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan. Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang,

“Tak apa, tak payah susah susah, saya lebih suka berdiri”.


Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit,

“Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!

kalau aku la kan..rase mcm nk terjun je LRT tu...tp xmungkin la kn sbb aku xakn seperasan tu...

aku rase nak gak tnye kn penting ke nk jadi seorng yg cantik tu...ermmm bg aku cukup la sederhana n xover..manusia mane yg xnk melawa tp niat tu kne la btol beb...melawa ke ape bkn untuk ditgk org je...bkn nk dptkn pujian je...aku pakai bju yg aku rase selese n ok bg aku je...klu mcm xsesuai tu aku xnak la..aku sedar la sape kan..duit nk makan pon cipot2..ni kan nk beli baju mahal2......wahahahaha

pompuan nk melawa tu berpada2 la gak..(pesan tuk diri sndiri) jgn lupe la pandangn org len mcm mne kn...ko ni pkai tudung tp over..hohohoho...

pandangn cantik bg setiap org tu berbeda2 ya...xsemestinye yg kite kate cntik tu org len akn ckp cntik..so, muhasabah la diri tu ye kawan2...




ada org x cntik, tapi hatinya baik..
..ada org x pndai, tapi bhasa nya sopan..
..ada org miskin, tapi lebih dihormati..

so sumenye pilihan korunk la kan....klu aku bek jd miskin tp dihormati n disukai ramai..daripade jd cntik tp perasan....ALLah S.W.T cipta kite ni same je..sumye adelah HambaNYA...Subhanallah...jgn Riak kalu Allah bg rezeki lebeh kat kite...



(pic2 yg aku letak ni bg aku mereke cntik dlm lingkungn mereke sndiri-mereke2 ni xpasan mereke cntik pon..hahaha)

sume tu sementare je....

sooooooo.......


 Kita patut bersyukur dengan nikmat dan kurniaan Dia, tapi bukanlah sehingga bongkak dan takbur lalu terlupa pada pencipta-Nya.

sape2 terase mintak maaf sgt...ni pon pesanan tuk aku!!

ok!!selamat suda...nk study.........aja-aja fighting!!!!

4 comments:

  1. wk: cantik lua cntik dlm..aduahi ku masih ingati..:)

    ReplyDelete
  2. klu cntik luar tp busuk dalm pe cer???

    ReplyDelete